Ten kto už lietadlom cestoval pozná základné pravidlá akými sú doručenie batožiny, prehliadka a kontrola dokladov, príchod do lietadla. Najhoršie však je, ak sa popritom niečo stane a totálne nás to privedie do napätia. Tu patrí spomínaná strata batožiny.
Stratu spôsobuje to, ak ju vôbec nevyložili, vyložili ju do iného lietadla alebo ju nevyložili tam, kde mali pretože letíte s medzipristátím.
V takejto situácií treba byť pokojný a hľadať spôsoby akým ju môžete nájsť.
- Ostaňte čakať v hale príletov
- Hľadajte oddiel LOST AND FOUND
- Vypíšte zápisnicu o strate
Nahlásenie
Hneď ako sa batožina stratí alebo ju niekto ukradne, treba to dať vedieť reklamačným oddielom.
Ak na nich natrafíte (zvyčajne sú označené ako BAGGAGE CLAIM OFFICE alebo LOST AND FOUND) musíte vypísať zápisnicu čo sa stalo a ako sa to stalo. Označenie je PIR čo znamená Property Irregularity Report.
Monitorovanie batožiny
Slúži na to aby sledoval batožiny.WORLD TRACER MANAGMENT prehľadáva batožiny na celom svete.
Letiská na Stredomorí si systém nepredplatili. Preto sa kufor hľadá pomocou telexov a vy budete dlho čakať.
Letecký dopravca
Cestovný kufor má na starosti letecký dopravca a tým že si letenku kúpite, uzatvárate tzv. zmluvný vzťah. Je zodpovedný za všetky vaše veci a i za vás
Cestujúci má na starosti aj to keď sa mu kufor stratí alebo poškodí a tiež aj za dopravenie na adresu, ktorú pri zápisnici spomenie.
Ak letecký dopravca nemá účasť na letisku, má možnosť si zaobstarať handlingovú spoločnosť, ktorá vykonáva všetko podľa jeho požiadaviek.
Rada na koniec
Do tašky s ktorou cestujete a máte ju celý čas pri sebe si zbaľte aj nejaké spodné prádlo a hygienické potreby ktoré poslúžia vtedy, keď budete náhodou dlho čakať na vašu nezvestnú batožinu a budete sa cítiť pohodlnejšie a nebude treba míňať peniaze na veci hneď po príchode.