Na čo sa v prípade tvorby podnikateľského plánu zamerať?

Mať vytvorený podnikateľský plán je základom každého podnikania, avšak aby bolo podnikanie úspešné, je potrebné zvážiť potenciál tohto plánu a niekoľko faktorov. Od našej konkrétnej činnosti si predsa sľubujeme dostatočný záujem zo strany spoločnosti, teda výnosný zisk od potenciálnych zákazníkov, ale takisto budúcnosť tohto plánu a jeho reálne fungovanie na trhu.
Vaša idea by tak mala odzrkadľovať reálne záujmy, minimálne z hľadiska istej skupiny ľudí, mala by ponúkať niečo, čo ľudia naozaj budú potrebovať a za čo sú, respektíve budú ochotní platiť.

podnikatelský plán.jpg

Mala by tak v skratke vyhovovať súčasnému trhu a mať v ňom istý zmysel. Možno vás teda neprekvapí, že veľa originálnych a vo svojej podstate zaujímavých nápadoch nemusí z hľadiska efektivity a finančných príjmov uspieť. Dôležité je takisto pozerať na činnosť ako na odvetvie a zvážiť, akej popularite sa dané odvetvie teší v súčasnosti, ako aj o niekoľko rokov. Rovnako je v podstate neodmysliteľnou výhodou, pokiaľ v danom odvetví máte dostatočnú prax, skúsenosti a znalosti, v neposlednom rade záujem. Kľúčovým je však zamerať sa na súčasné záujmy spoločnosti.

statistika.png

  • Bude po našich ponúkaných službách alebo činnostiach dopyt?
  • Budú ľudia ochotní za tieto ponúkaný služby platiť?

Ako to zistiť?
Áno, môžeme mať približný odhad či predstavu, ale to nemusí byť dostačujúce, respektíve oveľa lepší prehľad získame, ak sa pozrieme na reálne štatistiky a zistíme si potrebné informácie.
Úrady ponúkajú voľne dostupné štatistiky, no použiť môžete aj internet. Ten ponúka viaceré výhody a to napríklad v tom, že potenciálny záujem o konkrétne odvetvie a služby môžete zistiť formou bohato navštevovaných sociálnych sietí alebo napríklad zistiť, aké sú najvyhľadávanejšie výrazy v najznámejšom internetovom vyhľadávači Google.

  • Internet nám však následne ponúka takisto bohaté možnosti prezentácie a propagácie našej činnosti a budovanie kvalitnejšieho linkbuildingu.